Program, résztvevők

Végleges Program

2025. augusztus 26. XIX. IFFK 2025. Konferencia
  • 13:00-14:00 Belépés - Regisztráció
  • 14:00 A konferencia megnyitása.
Elnökség:
Péter Tamás az IFFK 2025 Elnöke
Bendzsel Miklós az MMA Elnöke
Friedler Ferenc Rektor, Széchenyi István Egyetem
Kovács Levente Rektor, Óbudai Egyetem
Mándoki Péter Dékán, BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
Lakatos István Tanszékvezető, Széchenyi István Egyetem
Háry András Vezérigazgató, ZalaZONE Ipari Park Zrt.
Vadvári Tibor Alpolgármester, Zalaegerszeg
Takács János az MMA főtitkára

Az IFFK Konferenciasorozat fővédnökei:
Palkovics László Akadémikus
Tarlós István Miniszterelnöki tanácsadó
Friedler Ferenc Rektor, Széchenyi István Egyetem
  • A konferencia elnöksége üdvözli a Konferenciát


1. szekció: Plenáris előadások. Közlekedés modellezés I. Jármű lengőrendszerek. Hidrogéngazdaság a láthatáron. Időjárási tényezők elemzése. Gyalogosok mozgásának dinamikája, védtelen úthasználók biztonsága. Automatizált jármű és járművezetői adatnaplózás. Trajektorián történő mozgások elemzése.

Elnök: Prof. Dr. habil. Péter Tamás (SZE) egyetemi tanár
  • 14:20 Prof. Dr. habil. Péter Tamás (SZE) Pozitív, nemlineáris rendszerosztályba tartozó nagyméretű közúti hálózati folyamatok modellezése (Paper 01)
  • 14:40 Dr. Melih Yildiz and Dr. Dániel Rohács (BME) Hydrogen economy in the horizon (Hidrogéngazdaság a láthatáron) (Paper 02)
  • 15:00 Péter Brúnó Prof. Dr. habil. Lakatos István (SZE) Matematikai modell bemutatása az időjárási tényezők közúti járművek légellenállás tényezőjére gyakorolt hatásának vizsgálatára (Paper 03)
  • 15:20 Rózsás Zoltán és Prof. Dr. habil.Lakatos István (SZE) Pedestrian trajectory prediction in structured environments: supporting accident prevention in future mobility (Gyalogosok útvonalának előrejelzése strukturált környezetben: a balesetmegelőzés támogatása a jövő mobilitásában) (Paper 04)
  • 15:40 Dr. Sándor Ágoston Pál (SZE) Automatizált jármű és járművezetői adatnaplózási megoldás valós közlekedési rendszerelemzési feladatokra (Paper 05)
  • 16:00 - 16:20 Kávészünet

2. szekció: Plenáris előadások. Közlekedés modellezés II. Drónok üzemetetése, a légiforgalmi irányítással kapcsolatos követelmények és elemzések.

Elnök: Prof. Dr. habil. Rohács Dániel (BME) egyetemi tanár
  • 16:20 Kiss Barnabás, Dr. Ballagi Áron és Prof. Dr. habil. Kuczmann Miklós (SZE) A PID szabályozók szerepe és korlátai a drónirányításban (Paper 06)
  • 16:40 Jankovics István, Prof. Dr. habil. Rohács József és Prof. Dr. habil. Rohács Dániel (BME) Kettős, katonai – civil alkalmazású 25 kg hasznos tömeg szállítására alkalmas drónnal szembeni követelmények, elvárások harmonizálása (Paper 07)
  • 17:00 Gál István, Fendrik Ármin, Prof. Dr. habil. Rohács Dániel és Prof. Dr. habil. Rohcs József (BME) Drónok veszélyhelyzet menedzsmentje (Paper 08)
  • 17:20 Faltin Zsolt és Dr. Kale Utku (BME) Hidrogén hajtású drón propulziós rendszereinek az elemzése (Paper 09)
  • 17:40 Jáger Rebeka Anna és Dr. Szabó Géza (BME) Hierarchikus légiforgalmi irányító ágens tervezése légiforgalmi szimulációs keretrendszerhez (Paper 10)

2025. augusztus 27. XIX. IFFK 2025. Konferencia

3. szekció: Elektromos buszok szén-dioxid-kibocsátása, akkumulátortesztelés és akkumulátorcellák biztonságos működése

Közlekedés modellezés, és rendszerek II:

Elnök: Dr. Szabó Géza (BME)

  • 9:00 Kocsis Bence Prof. Dr. habil. Lakatos István és Prof. Dr. habil Péter Tamás (SZE) Matematikai módszerek a közúti közlekedési folyamatok kiterjesztett modellezésében (Mathematical Methods in the Extended Modelling of Road Traffic Processes) (Paper 11)
  • 9:20 Rózsás Zoltán (SZE) From zero-defect production to field reliability: a VDA-based failure mode ADAS radar unit analysis, with potential proving ground validation at ZalaZONE. (A hibamentes gyártástól a terepi megbízhatóságig: VDA - alapú, meghibásodási módú ADAS radaregység-elemzés, potenciális terepi validációval a ZalaZONE-nál) (Paper 12)
  • 9:40 Dreiszig Dániel és Szabó Ádám (BME) Tandemszivattyús hidraulikus erőátviteli rendszer modellalapú fordulatszám-szabályozása (Paper 13)
  • 10:00 Prof. Dr. habil.Péter Tamás (SZE) Nemlineáris gépjármű lengőrendszerek eqvivalencia osztályozása, vertikális lengések esetén (Paper 14)
  • 10:20 - 11:00 Kávészünet

Közlekedés rendszerekkel kapcsolatos mérések, adatbázis és az adatok naplózása

Elnök: Rózsás Zoltán (SZE)

  • 11:00 Vas Gábor és Együd Marcell (BME) Mérés és adatbázis analízise, a siófoki intermodalitás (vasút, közút, hajó) vizsgálata és a fejlesztés lehetőségei (Paper 15)
  • 11:20 Kocsis Bence, Prof. Dr. habil. Lakatos István és Prof. Dr. habil. Péter Tamás (SZE) Járműflotta-adatok értékelése és felhasználási lehetőségei a közlekedési folyamatok modellezésében (Evaluation and Application of Vehicle Fleet Data in Traffic Process Modelling) (Paper 16)
  • 11:40 - 14:00 Ebédszünet

Közlekedés biztonság, balesetek elemzése, reziliencia növelése és a terhelés-elemzése

Elnök: Prof. Dr. habil. Takács János
  • 14:00 Prof. Dr. Orbán József A szárazföldi és vízi közlekedés navigációjának biztonsági értékelése az eLoran és alternatív rendszerek összehasonlító vizsgálatán keresztül (Paper 17)
  • 14:20 Ignácz Ferenc és Prof. Dr. habil. Lakatos István (SZE) Proposal to Supplement Official Statistical Data on Road Traffic Accidents in order to Research and Develop Modern Accident Simulation Methods and Increase Road Safety (Javaslat a közúti balesetekre vonatkozó hivatalos statisztikai adatok kiegészítésére, a modern baleset-szimulációs módszerek kutatása és fejlesztése, valamint a közúti biztonság növelése érdekében) (Paper 18)
  • 14:40 Prof. Dr. Orbán József A GNSS-zavarással szembeni reziliencia növelése, a légiközlekedési navigáció eszközeivel (Paper 19)
  • 15:00 Ignácz Ferenc és Prof. Dr. habil. Lakatos István (SZE) Simulation Aspects of the Complex Mechanical System "Vehicle - Cargo - Cargo Secturing" exposed to Various Mechanical Loads (Különböző mechanikai terheléseknek kitett komplex mechanikai rendszer, a "Jármű - Rakomány - Rakományrögzítés" szimulációs szempontjai) (Paper 20)
  • 15:20 Nagy Viktor Közlekedésbiztonságot növelő kontextus-vezérelt közútijármű-műszerfali interfészek kutatása (Paper 21)

Belsö kerekasztal szekció a precíziós bolygóművek és elektromos hibrid kerékpárok fejlesztése és gyártása terén

Elnök: Dr. Kőfalvi Gyula

  • 15:40 Dr. KőFalvi Gyula Precíziós bolygóművek méretcsökkentésének lehetőségei kerékpároknál (Paper 22)
  • 16:00 Kabai Domokos okl. közl. mérnök és Dr. Kőfalvi Gyula okl. közl. mérnök Kerékpáros kanyarodás menetkísérletek - precíziós bolygóművek méretcsökkentésének interdiszciplináris alkalmazása (Paper 23)
  • 16:20 Bell Márton okl. gépészmérnök, Kabai Domokos okl. közl. mérnök és Dr. Kőfalvi Gyula okl. közl. mérnök Kerékpárokban alkalmazható elektromos hibrid kerékagy technológia – műszaki kihívások a fejlesztésben és a gyártástechnológiában (Paper 24)

A konferencia zárása

Elnök: Prof. Dr. habil. Péter Tamás az IFFK 2025 elnöke
  • 16:40 A konferencia értékelése, az eredmények összegzése és a konferencia zárása

A végleges program letölthető pdf formátumban.